BRATISLAVA (SME - dam) - Majoritný 51-percentný podiel TV Markíza, ktorého vlastníkom je súčasný generálny riaditeľ Pavol Rusko, môže byť do konca tohto roka predaný. Denník SME zistil, že Pavol Rusko svoj podiel ponúkol v uplynulých týždňoch na predaj, čo on pripustil. Na otázku SME, či je pravda, že uvažuje aj o predaji televízie, riaditeľ a majoritný vlastník TV Markíza odvetil: „Všetko je možné.“ Podľa našich zistení existujú tri alternatívy súčasného rozhodovania Pavla Ruska. Buď predá celý svoj podiel v Markíze, alebo si ponechá 30 percent, alebo sa rozhodne Markízu nepredať vôbec. Najpravdepodobnejšou možnosťou je podľa SME prvá možnosť, teda že predá Markízu celú. Rusko nám to odmietol potvrdiť, pretože nechce pred svojím rozhodnutím nič medializovať. SME však vie, že v súčasnosti má o TV Markíza záujem približne šesť záujmových skupín. Medzi nimi by mal byť aj riaditeľ českej TV Nova Vladimír Železný, americká CME, ktorá vlastní zvyšných 49 percent, aj skupiny slovenských podnikateľov, medzi ktorými figuruje aj Ruskov blízky spolupracovník, riaditeľ agentúry Forza J. Kováčik. Zaujímavé by mohli byť dôvody predaja Markízy Pavlom Ruskom, pretože ešte v auguste pri potvrdení vlastného záujmu o vplyv vo Fun Rádiu pre SME povedal, že chce svojej dcére vybudovať silné mediálne impérium. Ukrajinská ochranka Pavla Ruska, ktorú pre náš denník označil za poradcov, sa už po jeho boku prestala objavovať.